سفری از خویش به پیش

این وب فقط برای آگاهی دادن به جوون هاست

سفری از خویش به پیش

این وب فقط برای آگاهی دادن به جوون هاست

هشدار یک کارشناس به معتادان

هشدار یک کارشناس به معتادان: مضرات کراک به مراتب بیشتراز سایر مواد مخدر است

گروه ناجـــا- عصر دیروز یکی از بازدیدکنندگان از نمایشگاه هفته ناجا در حالی که ماده مخدر همراه خود را به مشاوران پلیس مبارزه با موادمخدر تحویل می داد، مدعی شد پس از چند روز برای ترک اعتیاد خود به یکی از مراکز ترک اعتیاد مراجعه خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پلیس، این فرد عصر دیروز که جهت بازدید به هشتمین نمایشگاه نیروی انتظامی رفته بود پس از مراجعه به غرفه پلیس مبارزه با مواد مخدر و شنیدن توضیحات یکی از کارشناسان درخصوص ماده مخدر کراک، به مشاور پلیس اظهار داشت: مدتی است به توصیه اشتباه چندتن از دوستان برای ترک تریاک از کراک استفاده می‌کنم.

این فرد پس از این که دریافت کراک همان هروئین است و ترک و مضرات آن بیشتر از تریاک است مدعی شد که به زودی اعتیاد خود را ترک خواهد کرد.

وی می افزاید: من حاضرم برای رعایت حقوق خانواده ام با راهنمایی پلیس به یکی از مراکز ترک اعتیاد مراجعه کنم.

براساس این گزارش، مشاوران پلیس مرکز مبارزه با موادمخدر در نظر دارند پس از بررسی میزان اعتیاد این شهروند وی را به یکی از مراکز ترک اعتیاد معرفی نمایند.

گفتنی است،  سروان باقریان مسوول غرفه پلیس مبارزه با مواد ناجا و یکی از کارشناسان این یگان در خصوص کراک به خبرنگار ما گفت: براساس تقسیم بندی پلیس بین الملل هروئین به چهار گروه تقسیم می شود، گروه اول همان مرفین است یعنی قبل از اینکه عمل استیلازاسیون روی آن انجام گیرد.

وی گروه دوم را هروئین خیابانی با درصد خلوص بین 3 تا 7 درصد که به هروئین خاکستری نیز معروف است نام برد و گفت: اغلب معتادان از این نوع هروئین استفاده می کنند که خطر جانی برای مصرف کنندگان در پی دارد.

باقریان گروه سوم هروئین آزمایشگاهی با درصد خلوص بین 60 تا 70 درصد نام برد که امروزه قاچاقچیان به منظور فریب معتادان و مصرف کنندگان به آن عنوان کراک داده اند.

وی افزود: درواقع آنها با این عنوان اعلام نمودند که مصرف کنندگان کراک می تواند سایر مواد را به راحتی ترک نموده و ترک کراک راحت تر از سایر مواد مخدر می باشد. 

این کارشناس مواد مخدر، در خصوص گروه چهارم اظهار داشت: نوع چهارم هروئین تزریقی با درصد خلوص بالای 95 درصد است که در گذشته به آن اشک خدا گفته می شد و امروزه آن را هروئین کریستال می نامند.

گفتنی است،‌ کراک که از مشتقات هروئین است میزان وابستگی و مضرات آن به مراتب بیش از مواد مخدر دیگر است.

نظرات 2 + ارسال نظر
شــــــــــــــــــــینیلی چهارشنبه 14 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 02:38 http://shinili.blogsky.com/

سلام خوبی ... من تازه اومد به اینجا خونمو عوض کردم قبلم تو پرشین بلاگ بودم حالا اومدم ایجا وبلاگ زدم خواستم با شما آشنا شم و یه دوسته خوب پیدا کنم . چرا فقط جونها و چرا اونا یعنی بزرگترها دچار اشتباه نمیشن ؟

بهار-بهاری شنبه 17 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 04:03

سلام عزیزم
ممنونم که به من سر زدی
منم خوشحالم دوست خوبی مثل شما دارم.
آخه عزیزم جوونا بیشتر احتیاج به کمک دارن.بزرگتر ها اشتباه میکنن ولی معمولا خودشون از عهدهء رفع اون بر می یان و در ضمن من خودم رو کوچیکتر از اونی میدونم که بخوام به بزرگتر ها چیزی بگم.
موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد