سفری از خویش به پیش

این وب فقط برای آگاهی دادن به جوون هاست

سفری از خویش به پیش

این وب فقط برای آگاهی دادن به جوون هاست

کراک

کراک ( ابهام زدایی )

این مقاله در مورد کراک هروئین مخدری  رایج در ایران می‌باشد. برای مخدری که با نام کراک در خارج از ایران رایج است به کراک کوکائین بروید.

کراک هروئین (کراکی که در ایران متداول است) نوعی مادهء مخدر به صورت تکه‌های  بلور با منشاء هروئین می باشد.

این مخدر در واقع حاصل ترکیب هروئین با ناخالصی‌های مختلفی است که از جمله اثرات سوء آن‌ تسریع رشد باکتری هایی در بدن فرد زنده‌است که در حالت عادی در پوساندن بدن مردگان نقش دارند.

کراک کوکائین

کراک کوکائین نوعی ماده مخدر با منشاء کوکائین می‌باشد و باور بر این است که از اوائل دهه ۸۰ میلادی ابداع شده‌است. کراک به صورت تکه‌های بلوراست که به صورت تدخینی مصرف می‌شوند. در ترکیب کراک کوکائین، نمک کلرید آمونیم و مقدار کمی آب وجود دارد. برای افزایش حجم کراک در تولید آن از بی کربنات سدیم (جوش شیرین) هم استفاده می‌شود. کوکائینی که از فرآیند تخلیص کراک بدست می‌آید درجه خلوص بالائی دارد.

علت نام گذاری کراک صدائی است که هنگام گرم کردن بلور‌ها در اثر تبخیر آب ایجاد می‌شود. تفاوت کراک با کوکائین از نظر شیمیایی در آن است که برای تهیهٔ کوکائین به شکلی که قابل تزریق باشد، لازم است که آن را با اسید کلریدریک خنثی کنند، و کراک در واقع فرم خنثی‌نشدهٔ کوکائین است . کراک ناخالص برخلاف انواع خالص‌تر کوکائین دارای قیمت پائینی است که باعث رواج آن در میان اقشار پائین جامعه می‌شود. در ایالات متحده مجازات همراه داشتن پنج گرم کراک حداقل پنج سال زندان می باشد که این برابر با مجازات همراه داشتن نیم کیلو پودر کوکائین است. بدین ترتیب قیمت پائین (نسبت به کوکائین)، وابستگی روحی و ضررهای بازگشت ناپذیر جسمی از مشخصه‌های کراک کوکائین هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد