سفری از خویش به پیش

این وب فقط برای آگاهی دادن به جوون هاست

سفری از خویش به پیش

این وب فقط برای آگاهی دادن به جوون هاست

کراک

کراک

جمعیت احیاء انسانی کنگره 60 ، به عنوان یک تشکل مردمی و سازمان غیردولتی در حوزه اعتیاد و مواد مخدر شامل آموزش ، پیشگیری ، مهار و درمان و فعالیت می‌کند. پایه و اساس فعالیت کنگره 60 در این حوزه تحقیقات علمی و کاربردی برای شناخت انسان و مواد مخدر و ارائه طریق و راه حل برای رهایی از آن می‌باشد. زیرا اعتیاد از ترکیب انسان و ماده مخدر به وجود می‌آید و برای شناخت اعتیاد بسیار لازم و ضروری است که تأثیرات فیزیولوژیک مواد مخدر بر روی انسان و همینطور بر روی صور پنهان یا روان مورد بررسی قرار ‌گیرد.


در طول 6 سال فعالیت کنگره 60 ، آمارهای علمی نشان می‌دهد بیشترین درصد مصرف مواد مخدر را مصرف کنندگان تریاک تشکیل می‌دهند 43% . دسته دوم هرویین 18% و به ترتیب خانواده حشیش 13% ، الکل 13% ، قرص‌های روان‌گردان 10 % و در رده‌های آخر اکستازی و کوکایین قرار دارد.


این آمار مربوط به 2 سال پیش می‌باشد که در یک تحقیق علمی برروی گروه 300 نفری از مراجعه کنندگان به کنگره 60 با استفاده از روش اف . جی . اس بدست آمد.
در حال حاضر آمار مراجعه کنندگان به کنگره 60 نشان می‌دهد الگوی مصرف مواد مخدر در حال دگرگونی و چرخشی عجیب به سمت مواد مخدر جدید شامل کرک و شیشه است که در این میان کرک جایگاه اول را به خود اختصاص داده است.


کرک یک ماده مخدر است که خواستگاه نوع اصل آن آمریکای جنوبی و لاتین است و از تغییراتی که بر روی برگ گیاه کوک که کوکایین از آن استحصال می شود بدست می‌آید. در این فرایند ماده‌ای به نام کرک بدست می‌آید که قوی تر و سریع الاثر تر از کوکایین است و در دسته مواد مخدر انرژی زا قرار می‌گیرد.


اما ماده‌ای که امروزه در کشور ما تحت عنوان کرک عرضه می‌شود ماده جدیدی است که هیچ شباهتی به کرک بدست آمده از کوکایین ندارد . شکل ظاهری این ماده کلوخی شکل ، کرم رنگ و دارای پرزهایی شبیه پشمک می باشد . جرم حجمی آن پایین و سبک وزن است . طریقه مصرف آن همانند تریاک به صورت تدخین و با سنجاق و سوزن که جایگزین سیخ و سنجاق شده است می‌باشد..

 یکی از دلایل مهم شیوع مصرف این ماده مخدر، مصرف راحت آن ، بی بو بودن و سریع الاثر بودن است و مهمتر از همه اینکه گفته می شود مصرف این ماده اعتیاد ندارد. تحقیقات کنگره 60 نشان می‌دهد این ماده از ترکیب هرویین ، قرص های روان گردان و مواد شیمیایی و اسیدی ناشناخته ساخته شده است طوری که به آن شیره هرویین هم گفته می‌شود و خواص آن شبیه خواص مواد مخدر از خانواده تریاک و هرویین است در حالیکه به مراتب قوی تر و خطرناکتر از مواد فوق است و اعتیاد بسیار سنگینی که از اعتیاد به تریاک و حتی هرویین سنگین تر و وحشتناک تر است به دنبال دارد .


کسانی که مصرف تریاک به صورت کشیدنی دارند با توجه به دردسرهای مصرف تریاک به صورت کشیدنی نظیر بوی قوی و شناخته شده آن و همینطور زمان قابل توجه برای مصرف و نیاز داشتن به مکان امن ، تحت تأثیر اطلاعات غلط و تبلیغات این مواد جدید قرار گرفته و به مصرف آن گرایش پیدا می‌کنند زیرا کرک را می‌توان به راحتی و با دوسنجاق ، یکی برای حرارت دادن و دیگری به جای سیخ و همینطور شعله فندک به جای شعله اجاق گاز و یا گاز پیک نیک استفاده کرد و در هرجایی نظیر اتوموبیل ، دستشویی ، حمام ، پارک و حتی خیابان و اماکن عمومی مصرف کرد زیرا بو ندارد و مصرف کننده آن با گرفتن چند دود یا پک به اوج نشئگی می‌رسد و از این بابت به آن 1 ، 2 ، 3 هم می‌گویند .


در حال حاضرتعداد زیادی از مراجعه کنندگان به کنگره 60 جهت درمان اعتیاد را مصرف کنندگان کرک تسشکیل می دهند و کنگره 60 هشدار خود را از شیوع این ماده مخدر خطرناک که تخریب آن به هیچ وجه قابل مقایسه با تریاک نیست ، اعلام کرده است.
مصرف کنندگان کرک در ابتدا با مقادیر بسیار کم شروع می‌کنند و پس از مدتی تلورانس یا نقطه تحمل آنها بالا رفته و دوز مصرفیشان به شدت بالا می رود.تخریبی که تریاک در طول دهها سال برای مصرف کننده به وجود می آورد را کرک در طول چند ماه بوجود می‌آورد و حتی بیشتر.


عوارض مصرف کرک علاوه بر نشئگی شامل سرخوشی ، احساس آرامش و ریلکس بودن ، چرت زدن شدید و عرق کردن است . عوارض خماری آن نیز علاوه بر عوارض خماری تریاک و هرویین ، عصبانی بودن و پرخاشگری شدید ، تهوع و استفراق است و شخص مصرف کننده در این حالت قابل کنترل نیست و رفتارهای بسیار پرخطری از او سر می زند که قابل پیش‌بینی نیست. از نزدیک‌ترین افراد خانواده گرفته تا فروشنده مواد مخدر و یا مأموران پلیس و یا به هرکس دیگری حمله ور می شود.

در حال حاضر مصرف کنندگان کرک که به کنگره 60 مراجعه می‌کنند با استفاده ار روش درمانی کنگره 60 می‌توانند اعتیاد خود را به این ماده مخدر خطرناک کاملاً درمان کنند و موفقیت کنگره 60 در این خصوص به عینه قابل مشاهده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد