سفری از خویش به پیش

این وب فقط برای آگاهی دادن به جوون هاست

سفری از خویش به پیش

این وب فقط برای آگاهی دادن به جوون هاست

ال . اس. دی ﴿ اسید دیاتیل لیسارجیک﴾

نام منبع : ایسکانیوز

ال . اس. دی"اسید دیاتیل لیسارجیک"توهم زاترین ماده مخدر

 از جمله علائم مصرف LSD عبارتند از: گشادی مردمک چشم، تعرق، خشکی دهان، خنده های غیر عادی، شخصیت چندگانه و واکنش سریع.

آشنایی با مواد مخدر ناشناخته(4)
 ال . اس. دی"اسید دیاتیل لیسارجیک"توهم زاترین ماده مخدر

 تهران - خبرگزاری ایسکانیوز: همزمان با پیشرفت تکنولوژی و توسعه علوم مختلف، مواد مخدر هم که یکی از معضلات جامعه جهانی محسوب می شود در حال تغییر و تحول است به طوری که روز به روز میزان تاثیرات مخرب آن افزایش یافته و این در حالی است که حجم اش کوچکتر و طریقه مصرف اش هم راحت تر می شود.
 
 در این میان تنها چیزی که می تواند از بلیه جهانی مواد مخدر جلوگیری کند، پیشگیری است.
 به نظر برخی کارشناسان و صاحب نظران در عرصه مبارزه با مواد مخدر، بیشتر کسانی که دچار اعتیاد به مواد مخدر شدند به دلیل عدم آگاهی از آثار سوء مواد مخدر بوده است.
 در همین راستا خبرگزاری ایسکانیوز با هدف اطلاع رسانی در خصوص معضل اعتیاد به مواد مخدر به معرفی تعدادی مواد مخدر ناشناخته و آثار سوء آن پرداخته است.
 در این قسمت LSD که یکی از قوی ترین و توهم زاترین ماده شناخته شده است را معرفی خواهیم کرد.
 ال . اس. دی ابتدا در سال 1983 توسط دکتر آلبرت هاف من در باسل سوییس ساخته شد. اثرات توهم زای آن تا سال 1943 ناشناخته باقی ماند تا اینکه خود هاف من به طور اتفاقی مقداری LSD مصرف کرد.
 هزاران سال است که مواد توهم زا وارد زندگی انسان شده است. در فرهنگ های مختلف از نواحی گرمسیر استوایی تا نواحی سرد قطبی از گیاهان برای القاء حالت های رهایی از واقعیات و رویا پردازی استفاده می شد با قصد اینکه به نوعی بینش صوفیانه برسند.
 این گیاهان حاوی ترکیبات شیمیایی مثل مسکالین، سیلوسیین و ایبوگانین که از جمله توهم زاها هستند که ساختاری مشابه سروتئین داشته و اثرات آن با اختلال در عملکرد طبیعی سیستم سروتئین پدیدار می شود.
 در گذشته، گیاهان توهم زا عمدتا در آیین های اجتماعی و مذهبی مصرف می شد چون محدودیت هایی در دسترسی به آنها وجود داشت. از جمله اینکه این قبیل گیاهان در شرایط آب و هوایی و خاک خاص خود رشد می کنند.
 LSD معمولا از اسید لیسارجیک تهیه می شود. اسید لیسارجیک از تارترات ارگوتامین (ماده حاصل از تاثیر قارچ های ارگو بر گندم سیاه یا جو دوسر) یا از اسید آمید لیسارجیک (ماده شیمیایی موجود در دانه های نیلوفر) گرفته می شود.
 هر چند به لحاظ تئوری ساخت LSD از دانه های نیلوفر امکان پذیر به نظر می آید اما به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه و عملی نیست. از این رو این دانه ها هرگز به عنوان ماده ساخت LSD مورد استفاده قرار نگرفته اند. عقیده بر این است که تارترات ارگوتامین مورد استفاده در لابراتوارهای مخفی ساخت LSD از اروپا، مکزیک، کاستاریکا و آفریقا تامین می شود.
 توزیع و مصرف LSD به شکل نوشیدنی روز به روز افزایش می یابد که غالبا هم در بطری های کوچکی بسته بندی می شوند که در حالت عادی به صورت قطره های خوشبو کننده دهان نیز به فروش می رسد.
 به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز"، عوارض LSD غیر قابل پیش بینی است زیرا به مقدار مصرف، خصوصیات شخص مصرف کننده، روحیات و انتظارات وی و نیز محیط مصرف آن بستگی دارد.
 بر اساس این گزارش، میانگین دوز خوراکی موثر آن 20 تا 80 میکروگرم است که اثر آن 2 تا 3 ساعت باقی می ماند.
 معمولا 30 تا 90 دقیقه پس از مصرف، اولین اثرات LSD در فرد ظاهر می شود.
 پس از مدتی اکثر مصرف کنندگان داوطلبانه مصرف خود را کاهش می دهند یا قطع می کنند.
 LSD ماده ای اعتیادآور به شمار نمی رود، زیرا رفتارها و اعمال غیر ارادی ناشی از مصرف کوکائین، هروئین، مشروبات الکلی و نیکوتین را به دنبال ندارد.
 اما همانند بسیاری از موادمخدر اعتیاد زا،LSD هم ایجاد مقاومت می کند.
 مقاومت یا سازش در مقابل اثرات یک ماده فرد را مجبور می کند برای ایجاد اثرات قوی اولیه به تدریج مقادیر بیشتری از آن ماده سکرآوری که قبلا پیدا می کردند، برسندکه با توجه به ویژگی غیرقابل پیش بینی بودنLSD، این قبیل اعمال بسیار خطرناکند.
 از جمله علائم مصرف LSD عبارتند از: گشادی مردمک چشم، تعرق، خشکی دهان، خنده های غیر عادی، شخصیت چندگانه و واکنش سریع.
 همچنین عوارض عمومی مصرف LSD عبارتند از: خیال بافی با درجه های مختلف، توهم، سردرگمی، ناهماهنگی، افزایش درجه حرارات بدن، بی اشتهایی، خواب آلودگی، لرز، هذیان گویی و گیجی، تپش قلب، فشار خون بالا، دمدمی مزاجی بیش از حد و اختلال در حافظه کوتاه مدت.
 ممکن است مصرف کننده با تغییرات زمانی و شخصیتی مواجه شود و یا اینکه ممکن است در حس ها در هم آمیخته یا انحراف یابند به طوریکه فرد احساس کند رنگ ها را می شنود یا صداها را می بیند. این تغییرات خوفناک بوده و ایجاد هراس می کند.
 عوارض دراز مدت مصرف این ماده شامل: مقاومت بدنی، وابستگی روحی و احتمالا بیماری روان پریشی، اضطراب، افسردگی مزمن و بازگشت توهمات است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد